måndag 20 februari 2012

Sociala bokmärkestjänster

Bokmärken går att spara och dela med sig av på många sätt. Beroende på vart länken leder så läger jag den på olika ställen. För länkar på hemdatorn är webbläsarens bokmärkesfält oslagbart. Där klickar jag bara på den sida jag vill gå till och är där snabbt. På jobbdatorn fungerar det likadant. Med Google Chrome installerat i alla enheter så kan jag logga in på Google och få med alla bokmärken och övriga inställningar.

Om det är länkar som jag vill dela med mig av använder jag olika sajter, forum eller tjänster som passar just den kategorin, till exempel Facebook-grupper eller e-postutskick. För att samla bokmärken har jag mest använt Evernote, men nu har jag testat Diigo och Delicious lite mer och ska använda dem ett tag.

Hur sparar du dina bokmärken?

1 kommentar:

Kool Jutt sa...

thanks for sharing the post with us. keep posting such nice informative articles.good work indeed. You can download pokemon go for pc from ifrone